În urma unei reorganizări recente, 507 unități de învățământ cu personalitate juridică, reprezentând aproximativ 8,1% din totalul acestora, vor fi integrate în alte structuri școlare. Această decizie a fost luată ca rezultat al unei analize care a identificat circa 850 de școli ce nu respectau numărul minim de elevi sau preșcolari conform legislației în vigoare.
Reorganizarea se va realiza prin fuziuni între școlile aflate în aceleași circumstanțe sau prin arondarea lor la unități care îndeplinesc deja cerințele legale. Este important de menționat că această schimbare nu va duce la închiderea fizică a unităților de învățământ, relocarea activităților educaționale sau renunțarea la posturile existente, cu excepția directorului instituției fără personalitate juridică.
Autoritățile locale au avut oportunitatea de a păstra cel puțin o școală cu personalitate juridică în fiecare unitate administrativ-teritorială. Ministerul Educației subliniază că reorganizarea va ajuta la reducerea fragmentării rețelei școlare și la stabilirea unor norme didactice mai eficiente.
În comunicatul ministerului se afirmă că toate acțiunile de reorganizare au ca scop principal interesul superior al copilului și asigurarea unei educații incluzive de calitate, în contextul constrângerilor financiare actuale. Procesul de reorganizare va fi comunicat în mod constant, pe măsură ce se finalizează în județe și se actualizează informațiile.
La începutul lunii, Inspectoratele școlare și primăriile au raportat propunerile de fuziune ale școlilor, iar după aprobarea acestora, schemele de personal didactic, auxiliar și administrativ vor fi unificate. Până la începerea noului an școlar, arhiva și activele școlilor care dispar vor fi mutate fizic în noile sedii.