Podul Changtai Yangtze River, recent inaugurat în China, are o lungime impresionantă de 10,3 km și o deschidere principală de 1.208 metri. Acesta este unic, întrucât integrează o autostradă, o cale ferată și un drum obișnuit într-o singură structură, facilitând astfel transportul interurban.
Construcția podului a durat șase ani și a fost realizată cu ajutorul unor tehnici inovatoare, având ca scop susținerea dezvoltării regionale și îmbunătățirea conexiunilor în delta râului Yangtze.
Una dintre trăsăturile notabile ale podului este designul său asimetric, care permite trenurilor să circule cu viteze de 200 km/h pe o parte, în timp ce pe cealaltă se află un drum obișnuit. Această configurație, utilizată pentru prima dată într-un pod de mari dimensiuni, are avantajul de a evita inconvenientele cauzate de structurile tradiționale.
Qin Shunquan, principalul proiectant al podului, a explicat provocările tehnice întâmpinate, menționând că echipa sa a găsit soluții ingenioase pentru a menține echilibrul structurii.
Una dintre inovațiile majore a fost dezvoltarea unei macarale ghidate prin satelit, care a permis manipularea precisă a materialelor. De asemenea, au fost create turnuri în formă de diamant din oțel și beton, menite să asigure o stabilitate sporită.
În trecut, recordul pentru cel mai lung pod suspendat era deținut de podul Russky din Vladivostok, Rusia, cu o lungime de 3,1 km. Cu noul pod, China își propune să crească numărul de poduri de-a lungul râului Yangtze la 240 până în anul 2035.