Estimările sugerează că, în următorii ani, nevoia de personal calificat în domeniul aviației va atinge un nivel record. În acest context, școala de aviație de la Tuzla, considerată una dintre cele mai accesibile din Europa, devine tot mai atractivă.
În prezent, peste 230 de studenți își descoperă pasiunea pentru aviație la Tuzla, iar până la finalul anului, acest număr ar putea ajunge la aproape 300. Aproximativ jumătate dintre cursanți sunt români, ceilalți provenind din țări precum Israel, Germania, Grecia, Franța, dar și din state din Asia sau Africa.
Costurile și durata formării
Maël Cougny, un cursant, afirmă: „Școala costă aproximativ 48.000 de euro, iar, în majoritatea celorlalte școli din vestul Europei, prețul este dublu. Locuiesc permanent în România, pilotez, studiez și îmi petrec timpul la școală.” Formarea durează, în medie, 2 ani; totuși, unii cursanți pot necesita mai mult timp, având în vedere dificultatea examenelor teoretice.
Drumul spre cariere de succes în aviație
Mihai Rădulescu, un alt cursant, declară: „Am zburat recent prima oară singur și m-am descurcat bine. De obicei, zbor vinerea când încep școala mai târziu și particip la cursurile de teorie în timpul vacanțelor.”
Carina Matea, pilot, povestește: „Mi-am obținut licența la 17 ani și asta îmi doresc să continui să fac. Este necesar să acumulezi un număr minim de 200 de ore de zbor pentru a putea aplica la o companie aeriană.” Un pilot de linie câștigă, la început, aproximativ 30.000 de euro pe an, dar salariul poate ajunge la 120.000 de euro anual pe măsură ce acumulează experiență.
Natan Amal, instructor de zbor, afirmă: „Mie mi-a plăcut locul, așa că am fost angajat instructor de zbor. Îi pregătesc pe cursanți înainte de zbor, le explic ce urmează să facem și le ofer exemple.”
Vremea favorabilă pentru zbor și modernizarea aeroportului cu fonduri europene atrag tot mai mulți tineri la Tuzla. Roy Ritter, șeful programului de pregătire a piloților, subliniază: „Până în 2032, lumea va avea nevoie de încă 250.000 de piloți. Acest lucru indică faptul că, în prezent, școlile de aviație din Europa nu reușesc să pregătească suficienți piloți pentru cererea pieței.”
Reprezentanții școlii de aviație menționează că peste 90% dintre studenți sunt angajați într-o companie aeriană în termen de 6 luni de la finalizarea cursurilor.