Având în vedere că sâmbătă, 17 mai a.c., la ora 07:00, se încheie campania electorală pentru turul al doilea al alegerilor pentru Președintele României din anul 2025, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește competitorilor electorali că trebuie să respecte prevederile legale în vigoare și să nu continue propaganda electorală.
Instituția subliniază că, conform Deciziei BEC nr. 54D/26.03.2025, este interzisă continuarea propagandei electorale după încheierea campaniei.
Alegerile din 2025
În ceea ce privește continuarea propagandei electorale după terminarea campaniei, aceasta se definește prin următoarele acțiuni:
- Afișarea, lansarea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea și/sau difuzarea de materiale publicitare politice (materiale de propagandă electorală) de orice tip referitoare la alegerile din 2025.
- Difuzarea de mesaje electorale în format audio, vizual sau mixt pe ecrane digitale amplasate în locuri publice, private sau prin intermediul vehiculor special amenajate.
- Sfătuirea alegătorilor să voteze sau să nu voteze anumiți candidați la alegerile pentru Președintele României din anul 2025.
AEP subliniază că, după încheierea campaniei, menținerea conținutului cu caracter electoral publicat pe durata campaniei pe pagini de internet și pe platforme de socializare, fără promovare, nu constituie o acțiune de continuare a propagandei electorale, cu excepția redistribuirii materialelor respective.
De asemenea, organizatorii evenimentelor și participanții nu pot desfășura acțiuni de propagandă electorală între momentul încheierii campaniei și încheierea votării.
Transmiterea de mesaje text sau audio-video care urmăresc influențarea opțiunii de vot reprezintă, de asemenea, o continuare a propagandei electorale. Este interzisă oferirea de beneficii sau recompense pentru participarea la vot sau pentru susținerea unei anumite opțiuni de vot.
Informații suplimentare despre procesul electoral pot fi consultate pe pagina web a Autorității Electorale Permanente, www.roaep.ro, și pe paginile de social media ale instituției.