Bărbat din Botoșani pierde un milion de lei după un apel fraudulent de trei ore

Bărbat din Botoșani pierde un milion de lei după un apel fraudulent de trei ore

Oficialii IPJ Botoșani au declarat că, în urma verificărilor efectuate de polițiști, s-a constatat că bărbatul a fost victima unor infracțiuni de înșelăciune, acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos.

Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a prezentat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania. Acesta a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacții către platforme online, susținând că de pe cardul său au fost efectuate plăți neautorizate în valoare de 5.000 de lei către o țară străină. După verificarea contului, bărbatul a constatat că nu lipseau bani.

A doua zi, victima a fost apelată din nou, de pe un număr ce părea a aparține Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda "spoofing". De data aceasta, presupusul angajat a afirmat că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii și că sunt necesare măsuri de securitate. Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicații de tip remote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon și autorizarea unei plăți în valoare de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.

În momentul efectuării tranzacției, victima a fost contactată de reprezentanții reali ai băncii, însă autorul, aflat încă în apel cu victima, i-a spus să nu răspundă, susținând că este vorba despre un robot automat. Apelul telefonic cu autorul a durat aproximativ trei ore, iar abia după acest timp victima a realizat că este înșelată.