Decizia luată de companie, considerată dificilă, dar necesară, survine în contextul unei transformări profunde a obiceiurilor de consum.
Într-un comunicat de presă, Auchan – care operează în Spania sub brandul Alcampo – a explicat că această măsură este menită să răspundă noilor tendințe de consum, conform cărora clienții preferă magazine mai mici și mai comode. Prin urmare, compania va reorganiza activitatea din Spania, iar închiderea celor 25 de supermarketuri aflate în dificultate va afecta 710 angajați, dintr-un total de 23.300.
Dificultăți economice pentru Auchan
Magazinele vizate fac parte dintr-un lot de 224 de unități achiziționate în 2023, unele dintre acestea fiind necompatibile cu modelul de afaceri al Auchan sau situate în locații mai puțin avantajoase.
Grupul francez subliniază că această transformare este esențială pentru redresarea rezultatelor și asigurarea unei creșteri sustenabile în fiecare magazin, reafirmând totodată dorința de a continua să crească și să creeze valoare pe piața spaniolă.
Auchan, deținut de familia Mulliez, se confruntă de mai mulți ani cu dificultăți economice semnificative, care au determinat grupul să anunțe, la sfârșitul anului 2024, un plan social amplu în Franța, ce amenință 2.400 de locuri de muncă.
Sindicatul Comisiones Obreras (CCOO), căruia i-a fost comunicat planul, a declarat că dorește să gestioneze această situație dificilă având ca obiectiv prioritar menținerea locurilor de muncă. Totodată, sindicatul a cerut ca, în cazul în care angajații vor fi nevoiți să părăsească compania, acest lucru să se facă în cele mai bune condiții posibile.