Anul acesta, circulația pe 170 de km din autostrada Moldovei ar putea deveni realitate

Anul acesta, circulația pe 170 de km din autostrada Moldovei ar putea deveni realitate

Lucrările au avansat cu dificultate, iar constructorul bulgar a fost nevoit să refacă sudura la un pod și la două pasaje din cauza unor greșeli de execuție constatate pe parcurs.

Deși șoseaua de mare viteză este aproape finalizată, lucrările de remediere la un pod și la două pasaje continuă să împiedice deschiderea circulației. Lotul Mizil–Pietroasele, situat între Ploiești și Buzău, ar fi trebuit să fie gata încă de anul trecut.

Gheorghi Ivanov, reprezentantul constructorului, a declarat: "Avem acum peste 70 de oameni care lucrează. În săptămâna viitoare vom realiza hidroizolația, după care vom începe asfaltarea și finalizarea parapeților".

Cristian Pistol, de la CNAIR, a subliniat: "Există câteva elemente tehnice care necesită clarificare și erori de execuție ce trebuie remediate înainte de a permite circulația. Ca beneficiar, am solicitat o expertiză tehnică pentru a ne asigura că nu va exista niciun pericol pentru circulația publică".

Ministrul Sorin Grindeanu s-a declarat mulțumit, afirmând că lucrările se apropie de finalizare: "Suntem la 97-99% din stadiul total al proiectului. Spre sfârșitul lunii iunie, vom reuși să deschidem circulația pe acest lot".

O altă veste pozitivă vine de pe Autostrada 1, unde, în trei săptămâni, călătoria de la București la Curtea de Argeș va fi mai ușoară. Se efectuează retușuri pe ultimii 15 kilometri.

Horea Sântu, director tehnic, a explicat: "Se aștern ultimele straturi de asfalt în zona intersecției, iar lucrările de finisare includ montarea parapeților de siguranță, a panourilor fonoabsorbante, marcaje și alte cosmetizări necesare înainte de deschiderea traficului".

Pe Valea Oltului, între Robești și Câineni, se desfășoară lucrări la mai multe tuneluri și viaducte impresionante, ce vor transforma porțiunea autostrăzii într-o experiență asemănătoare celor din Alpi. Șoferii vor trece, în doar câțiva kilometri, de la 26 de metri înălțime pe un viaduct la 15 metri adâncime în tunel. În prezent, se lucrează la drumurile tehnologice, iar autorizația de construcție este așteptată. Termenul de finalizare estimat este 2028.

Sursa stire:
Etichete: autostrada CNAIR infrastructură lucrări Moldova transporturi
Autor: Paraschiv Dumitru