Reprezentanții marilor magazine au sesizat potențialul afacerii, extinzând, astfel, spațiul dedicat buchetelor și ghivecelor de flori, care au prețuri mai accesibile decât cele din florării.
Aranjate elegant în buchete colorate sau disponibile pentru plantare, florile au acum o zonă distinctă în majoritatea supermarketurilor.
Client: Sunt flori și cumpăr mereu, atât din cele gata făcute, cât și din cele de plantat. La florării, prețurile sunt mai mari, dar florile sunt și bine îngrijite.
Client: Este minunat. Dacă cineva vrea să cumpere o floare în timp ce face cumpărături, poate să o achiziționeze de aici, ceea ce este excelent! Astfel, nu mai trebuie să se deplaseze în mai multe locuri. E bine să aibă totul la un loc.
Spațiile pentru flori s-au extins în timp
Odată cu creșterea cererii, spațiul dedicat buchetelor de trandafiri, hortensii, frezii și crini s-a extins considerabil. De exemplu, un buchet de 5 trandafiri costă 34 de lei, iar unul mai mare 50 de lei, prețuri mult mai accesibile comparativ cu cele din florării.
Loredana Samoilă, PR manager la un lanț de hipermarketuri, afirmă: "Ofertele de preț variază între 10 și 70 de lei. Acestea pot fluctua, desigur. Acum avem chiar un raion dedicat, care, în funcție de sărbători, se poate extinde pe suprafața magazinului, chiar și la casele de marcat, pentru a fi cât mai aproape de clienți și vizibile."
Probabil ați observat că, în majoritatea magazinelor, florile sunt amplasate chiar la intrare. Acest lucru nu este deloc întâmplător. Florile creează o primă impresie plăcută și oferă o senzație de prospețime, ceea ce influențează starea de spirit a cumpărătorilor.
Pe de altă parte, florile contribuie la impulsionarea cumpărăturilor spontane. De obicei, acestea nu se regăsesc pe lista de cumpărături a clienților.
Elena Filip, specialist în comunicarea de retail, explică: "Dacă ai nevoie de flori, te duci la o florărie. Dar dacă nu ai nevoie de flori, de ce ai intra într-o florărie? În schimb, dacă intri în supermarket pentru a cumpăra, de exemplu, lapte, iar apoi observi florile, acestea îți vor atrage atenția și astfel vei face o achiziție impulsivă. Florile din supermarket sunt achiziții strict emoționale, generând decizii spontane care pot atrage și alte cumpărături."
Cele mai multe flori din supermarketuri provin, însă, din alte țări. Aceasta este o situație similară și în florării. Producția locală este în scădere din cauza subfinanțării, conform celor din domeniu. Drept urmare, importurile au crescut. Anul trecut, România a importat aproape 16 mii de tone de flori și bulbi, comparativ cu 13 mii de tone în anul 2023. Principalele țări furnizoare sunt Olanda, Turcia, Thailanda și Ecuador.